Blog

cand-este-eficienta-potrivirea-ampla

Cand este eficienta potrivirea ampla?

  |   Google Adwords

Care este cea mai buna strategie Google Adwords?

 

Daca am solicita parerile a zece agentii de publicitate digitala, am avea aproape cat tot atatea pareri despre care este cea mai eficienta strategie cu privire la alegerea corespunzatoare a cuvintelor cheie si a gradului de potrivire ale acestora. Si pe buna dreptate cred ca nici una dintr-e aceste pareri nu ar fi gresita.

 

Care este cea mai buna strategie in cadrul campaniilor Google Adwords? Raspunsul este unul pe cat se poate de simplu: aceea strategie care intoarce cele mai bune rezultate!

 

Utilizarea potrivirii ample

 

In comparatie cu celelalte tipuri de potrivire ale cuvintelor cheie, potrivirea ampla este raspunzatoare pentru declansarea celor mai multor impresii din sistemul Google Adwords. Prin abordarea unei potriviri ample, practic lasam algoritmul Adwords sa actioneze “liber”, fara nici un fel de “constrangere”. Atunci orice interogare efectuata in motorul de cautare Google, care va contine cuvantul cheie aflat in gradul de potrivire ampla va declansa listarea anunturilor text din cadrul campaniei ce ruleaza.

 

Exemplu: daca utilizam ca si cuvant cheie cuvantul “tenis” in potrivire ampla, acesta va fi responsabil pentru afisarea anunturilor grafice pentru cautari precum:

 

  • teren tenis“;
  • cursuri tenis“;
  • racheta tenis“;
  • adidasi tenis” ;
  • sau “tenisi firma

 

Majoritatea agentiilor specializate in Adwords, au o atitudine rezervata in privinta utilizarii potrivirii ample a cuvintelor cheie, deoarece potrivirea ampla, daca este “scapata de sub control” poate duce catre o explozie a costurilor zilnice.

 

Totusi nu trebuie pus un semn de egalitate intr-e gradul de potrivire ampla si plata pentru click-uri inutile, in fond daca incercam sa analizam in perspectiva aproape nici un click nu este prisos. Haideti sa vedem si de ce:

 

Cand este eficienta potrivirea ampla?

 

In momentul inceperii unei campanii Google Adwords, este crucial sa efectuam o analiza, un studiu de piata, pe baza caruia ne putem implementa strategia.

 

Instrumentele pentru analiza cuvintelor cheie sunt foarte utile si ne pot pune la dispozitie informatii pretioase. Un impediment ar fi ca folosind aceste instrumente vom primi date colectate “din trecut” si cum tendinta cautarilor in motoarele de cautare este una imprevizibila (20-30% din cautari inregistrate in sistem reprezinta termeni noi de cautare) datele pe care le vom cauta pentru a ne consolida strategia s-ar putea sa nu fie atat de up to date.

 

Asadar daca plecam cu o campanie de la 0 sau avem de-a face cu o campanie veche in care lista de cuvinte cheie nu genereaza impresiile dorite, putem apela la utilizarea potrivirii ample (insa foarte atent supravegheata!) pentru a identifica intentiile de cautare ale utilizatorilor in raport cu cuvantul/cuvintele cheie vizat/e. Consultand termenii de cautare si analizand oportunitatile generate vom putea optimiza campania (d.p.d.v al potrivirii cuvintelor cheie) in timp ce aceasta ruleaza. In acest fel putem extrage cuvinte cheie “cautate” si de mare interes pe care le putem trece intr-un grad de potrivire exacta sau potrivire de expresie iar cuvintele de care nu suntem interesati le putem adauga ca si cuvinte negative.

 

Astfel putem intra in posesia celui mai performant instrument de analiza a cuvintelor cheie si vom avea acces la date foarte pretioase: cautarile efective din prezent ale utilizatorilor! Intelegerea si sintetizarea acestor date pot da nastere unor strategii minunate!

 

Acesta strategie nu este una costisitoare?

 

Orice informatie sau strategie buna isi are costul sau. In primul rand nu trebuie sa omitem faptul ca piata online este una extrem de competitiva iar “prima pagina in Google” este obiectivul tuturor.

 

Secretul strategiei de fata este sa licitam minimum acceptabil pentru cuvintul/cuvitele aflate in potrivire ampla si nici sa nu vizam o locatie superioara in pagina. Pentru ca nu vrem ca si campania sa isi piarda din randament putem fi mai agresivi cu licitarea pentru cuvinte cheie aflate in gradurile de potrivire exacta si de expresie. Treptat vom renunta la potrivirea exacta in detrimentul cuvintelor cheie nisate pe care le vom avea in potrivire exacta sau potrivire de expresie pentru un mai bun control al bugetului.

 

Astfel vom avea in scurt timp o campanie “turata la capacitate maxima”, cu cuvinte cheie puternice si relevante pentru business-ul pe care il promovam!

AUTHOR - Razvan Bordeanu

Specialist in publicitate online la Creative IT Media: "locul in care cre─âm experiente grafice si digitale deosebite!". Sunt bucuros a raspunde intrebarilor dvs. la: razvan-bordeanu@creativeitmedia.ro