Blog

diferenta-dintre-bannerele-indoor-si-outdoor

Diferenta dintre bannerele indoor si outdoor

  |   Design

Reclama prin intermediul bannerelor publicitare este una dintre cele mai stabile si accesibile metode de publicitate. Totodata aceasta metoda de advertising este cunoscuta a fi si una dintre [cele mai vechi forme de publicitate] din istoria omenirii.
 
In functie de locul in care sunt amplasate, bannerele publicitare se impart in doua mari categorii:
 

  • bannere publicitare indoor (bannere amplasate in interior);
  • bannere publicitare outdoor (bannere amplasate in exterior, bannere stradale etc);

 
Indiferent de mediul de pozitionare, indoor sau outdoor metoda de reclama prin bannere publicitare, face parte din marea familie OOH (out of home)
 

Ce este publicitatea OOH?

 
Reclama OOH, este tipul de publicitate care interactioneaza cu consumatorul, in momentul in care acesta se afla in exteriorul locuintei (caminului), de aici si denumirea din engleza: “Our of Home” (OOH), adica in afara casei. Acest lucru surprinde un public tinta in momentul in care acesta se misca, se deplaseaza, calatoreste etc in exterior (outdoor), sau afla intr-un moment de relaxare: stadion, teatru, cinema, bar, restaurant, SPA etc.(INDOOR).
 
Tipurile de publicitate OOH sunt vaste si includ reclama stradala prin bannere publicitare, afise, panouri publicitare, reclama in/pe transportul in comun, signalistica sau reclama in interiora: rool-up-uri, standuri, mobilier, butaforie, etc.
 

Diferenta dintre bannerele indoor si outdoor:

 
In primul rand prima mare diferenta dintre cele doua tipuri de bannere publicitare o reprezinta mediul de expunere. Bannerele outdoor sunt destinate a interactiona cu audienta in exterior, in afara spatiilor inchise: pe cladiri, panouri publicitare, stalpi, traverse, poduri, ziduri, etc. in timp ce bannerele indoor interactioneaza cu privitorii in zone inchise (sali de conferinte, cinema, expozitii, cabinete, sali de sport, lifturi, toalete etc.).
 

Alte diferente dintre bannerele indoor si outdoor:

 

– bannerele indoor surprind un public dinamic, aflat de cele mai multe ori in miscare, in tranzit in timp ce bannerele indoor interactioneaza cu un public mai putin dinamic, aflat in asteptare, intr-o perioada de semi-relaxare;

 

– grafica, designul bannerelor publicitare, difera ca si abordare de la bannerele destinate amplasarii outdoor la bannerele indoor;

 

Designul bannerelor outdoor

 

realizare-design-bannere-outdoor

Realizare design bannere outdoor

 

Bannerele outdoor trebuie sa fie vizibile, sa aibe un design simplu si sa fie capabile sa capteze atentie (intr-un timp de maxim 2-3 secunde). Mesajul lor ( transmis atat prin elemente grafice cat si prin text ) este indicat a fi concis si usor de inteles. Astfel dupa o perioada scurta de expunere , privitorul trebuie sa ramana cu experienta “despre ce este vorba?” deci sa asimileze si sa memoreze continutul rapid sau sa intreprinda o actiune predefinita: sa faca un apel telefonic, sa viziteze un site, sa descarce o aplicatie mobila etc.) ori sa intre intr-un spatiu comercial.

 

In incercarea de a veni cu o grafica “wow”, multi graficieni, designeri, din lipsa de experienta fac un abuz de elemente “sclipitoare”, “glamuroase” care folosite necorespunzator duc catre o [supraincarcare a graficii], si care vor dilua atentia de la mesajul ce trebuie a fi transmis. Aceasta este una dintre greselile frecvente care pot ruina performanta unui campanii de publicitate.

 

Factorii de succes al unui banner publicitar outdoor constau in pozitionarea acestuia (locul de amplasare) si designul. Elementele grafice trebuie sa fie lizibile si usor de inteles.

 

Paleta cromatica recomandata de catre Asociatia Americana pentru Publicitate Outdoor pentru cel mai bun impact si rezultate sunt: combinatiile de:
 

  • negru + galben
  • negru + alb
  • albrastu, alb, galben + verde

 

Designul bannerelor Indoor

 

realizare-design-bannere-indoor

Realizare design bannere indoor

 

Datorita timpului de expunere mai mare, designul bannerelor indoor permit o abordare grafica mai creativa, si o libertate de “creativitate” mai mare din partea designerului.

 

Chiar daca privitorul are mai mult timp la dispozitie, multi oameni isi pierd repede focusul. La fel ca si abordarea grafica a bannerelor outdoor, nu trebuie abuzat cu excesul de elemente grafice, care sa suprasatureze compozitia si sa “denatureze” atentia privitorului.

 

Studiile indica faptul ca privitorii sunt atrasi de centrul compozitiei unui banner, asadar informatiile esentiale sau elementele care au rolul de a “atrage atentia” trebuies a fi pozitionate in acest spatiu.

AUTHOR - Creative IT Media

Agentie de publicitate, locul in care creăm experiente grafice si digitale deosebite. Ne mandrim cu munca noastra inovativă pe care o implementăm cu drag clientilor nostri!