Blog

campanii-google-adwords

Inceperea unui campanii Google Adwords

  |   Google Adwords

Inceperea unui campanii Google Adwords

Ghid practic

 

Ce este Google Adwords? Definitie

 
Sistemul Google Adwords este un canal de publicitate online prin plata pe click (PPC), oferit direct de catre compania Google. Practic sistemul Google iti oferta un loc privilegiiat, in primele pozitii din prima pagina ( insa anunturile pot aparea si in josul paginei sau chiar in paginile 2-3 in functie de setarile campaniei) pentru un anumit cost. Cand cineva efectuaza o cautare in motorul Google, vom putem lista site-ul nostru, prin intermediul unui anunt text exact in primele pozitii. Vom plati decat pentru click-urile care se dau pe anunturile noastre, deci practic cand un utilizator, interesat de serviciile sau produsele noastre ne viziteaza site-ul web.

 

Asta face ca sistemul Adwords sa fie una dintre cele mai eficiente, utile si rapide metode de promovare online. Google Adwords iti da posibilitatea de-a ajunge fix cu produsele sau serviciile tale fix la oamenii care sunt interesati de asta. Este cum ai putea “citi gandurile clientilor tai“, fapt care aduce un beneficiu enorm d.p.d.v al advertisingului din toate timpurile!

 

Inceperea unei campanii Adwords (campanie de search)

 

1. Studiul de piata si analiza interna

 

Pentru a developa clar o strategie eficienta de promovare online este esential sa efectuam un studiu asupra produselor/serviciilor care urmeaza a fi promovate prin sistemul Google Adwords.

 

  • Ce beneficii aduc aceastea potentialilor clienti?
  • De ce sa cumpere un potential client produse sau servicii de la compania noastra?

 

In cadrul studiului de piata online, foarte utila se poate dovedi metoda “personas”, prin care putem defini cui ne adresam? (segmentarea pietei). Care sunt mai exact clientii nostrii ideali, cum ne vor percepe acestia produsele/serviciile, ce ii va determina pe acestia sa cumpere? Ne adresam unui public mai larg (tot teritoriul Romaniei), si mai larg (de ex.: Statele Unite ale Americii) sau mai restrans, vizand decat un singur oras?

 

In urma acestei sinteze, se pot evidentia mai bine avantajele si dezavantajele produselor/serviciilor proprii in raport cu cele ale concurentei, plus alte aspecte foarte importante:

 

  • targhetarea exacta a pietei tinta;
  • o prima lista a cuvintelor cheie – pentru care dorim sa fim gasiti;
  • o prima lista a cuvintelor negative – pentru care nu dorim sa aparem;

 

Analiza competitorilor (concurentei)

 

Intr-o piata ultra competitiva asa cum este in momentul de fata piata online, cunoasterea si analiza concurentei este ESENTIALA. In mediul virtual identificarea competitorilor se poate face fara prea mult efort: o simpla cautare in Google pe cuvintele cheie urmarite, in felul acesta putem obtine informatii pretioase precum:

 

  • cine ne sunt competitorii directi?
  • cat de activi sunt acestia pe zona online?
  • cat de bine sunt reprezentati?
  • care sunt diferentele produselor/serviciilor acestora in comparatie cu ale noastre?
  • care sunt aspectele negative ale acestora, ce greseli fac si care din aceaste lucruri se regasesc si la noi?
  • care sunt mesajele pe care concurenta le transmite? (pentru a putea transmite mesaje mai puternice care sa genereze un impact mai mare);

 

FOCUS pe : beneficii, relevanta anunturilor, corpul anuntului, elementul call-to-action (indemnul la actiune), landing-page-ul acestora (pagina de destinatie, site-ul concurentei);

 

2. Alegerea cuvintelor cheie pentru Google Adwords

 

Cuvintele cheie sunt practic termenii care declanseaza listarea anunturile dvs. in rezultatele Google. Asadar cuvintele cheie trebuie sa defineasca cel mai bine produsele sau serviciile noastre din punct de vedere al perceptiei unui potential client. Practic intr-o prima etapa trebuie sa facem un fel de “psihologie inversa”, sa ne punem in locul clientilor nostri si sa intuim cum vor cauta acestia produsele/serviciile noastre. Din aceasta cauza am insistat foarte mult pe etapa prevazuta in punctul 1. (Studiul de piata si analiza interna – in acest fel vom avea o viziune de ansamblu).

 

Multa atentie in [alegerea corecta a cuvintelor cheie in Google Adwords] deoarece am intanlit multi manageri de conturi Adwords care fac greseli in selectarea corespunzatoare a cuvintelor cheie. Cu cat un cuvant cheie este mai clar si defineste cat mai exact produsul/serviciul nostru cu atat acesta se va dovedi mai eficient in cadrul campaniei Adwords.

 

Un tool util pentru analiza cuvintelor cheie este pus la dispozitie chiar de catre programul Adwords, si anume: Planificatorul cuvintelor cheie. Totusi daca doriti sa consultati si alte alternative la planificatorul cuvintelor cheie de la Google

 

3. Crearea anunturilor text:

 

Reclama text este anuntul ce urmeaza a fi listat in urma cautarii cuvintelor cheie in sistemul Google.
Scopul anunturilor text: este acela de a atrage click-uri, materializate sub forma de vizite pe paginile dvs. web de destinatie, denumite si landing-page.

 

Anunturile trebuie sa fie:

 

  • convingatoare;
  • sa aiba relevanta cu cuvintele cheie din cadrul grupului de anunturi in cauza;
  • sa evidentieze principalele beneficii ale brandului;
  • sa contina un indemn la actiune (call-to-action) evident;
  • sa contina extensiile de anunturi corespunzatoare pentru a fi mai evidente si mai atractive pentru utilizatori;

 

4. Pagina de destinatie (landing page)

 

Ce este un landing-page?

 

Termenul de landing page se refera la pagina de destinatie, pagina web de lagatura, pe care vor ajunge utilizatorii dupa ce dau click pe unul dintr-e anunturile din cadrul campaniei. Indiferent de cat de bine este realizata din punct de vedere al setarilor si al cuvintelor cheie, o campanie Google Adwords, pagina de destinatie joaca un rol esential in realizarea conversiilor.

 

Pagina de destinatie (landing page-ul) trebuie sa fie:

 

  • convingatoare;
  • relevanta (sa aiba legatura cu cuvintele cheie care au declansat anunturile grafice ce au dirijat vizitatorii pe pagina dvs.)
  • specifica: sa coincida, intereselor vizitatorilor ex. daca un user cauta “rochii de seara”, acesta trebuie “adus” pe o pagina populat cu acest sortiment de rochii si nu un mix de rochii de seara si alt gen articole vestimentare;

 

Concluzie: Pagina de destinatie (landing page-ul) este practic o promisiune, o promisiune facuta vizitatorilor, deci pagina de destinatie trebuie sa respecte promisiunea facuta in cadrul anunturilor.

 

5. Analiza rezultatelor:

 

Un lucru extraordiar pe care il pune la dispozitie mediul online, este ca putem analiza, foarte avansat traficul pe care il primim pe un site. Practic putem obtine informatii despre: cati vizitatori intra pe un site, canalul prin care acestia ajung la noi, paginile vizitate, rata de respingere (bounce rate-ul), micro-conversiile, conversiile, comportamentul vizitatorilor etc. Aceasta procedura in cadrul campanilor Adwords este cunoscuta si sub denumirea de “tracking” (urmarire).

 

Tracking-ul se doveste a fi deosebit de util sa intelegem comportamentul vizitatorilor si cum acestia interactioneaza cu produsele/serviciile noastre. Astfel putem imbunatati (optimiza) aceste interactiuni si implicit sa crestem rata de conversiilor.

 

Un tool eficient si gratuit pentru masurarea traficului este instrumentul pus la dispozitie de catre Google si anume Google Analytics. Desigur si sunt alte instrumente pentru tracking-ul dateler web, alternative instrumentului Google Analytics.

AUTHOR - Creative IT Media

Agentie de publicitate, locul in care creăm experiente grafice si digitale deosebite. Ne mandrim cu munca noastra inovativă pe care o implementăm cu drag clientilor nostri!