Online marketing

Cand sa nu folosim Chat GPT in generarea de continut

În peisajul tehnologic contemporan, ne aflăm la începutul unei noi ere: revoluția inteligenței artificiale.

Cuvântul „AI” (inteligența artificială) a devenit un punct de referință în aproape orice domeniu. Mulți specialiști privesc cu îngrijorare perspectivele carierelor lor: programatorii, ilustratorii, editorii video și fotografii sunt nesiguri cu privire la ce le rezervă viitorul.

Impactul AI asupra zonei publicității și marketingului

Mulți văd o schimbare de paradigmă în această zonă. Au apărut numeroase instrumente care promit să revoluționeze advertising-ul, lumea imaginii, precum și multe alte domenii anexe.

Chat GPT și alte instrumente de inteligență artificială au revoluționat complet modul în care abordăm crearea de conținut. În prezent, conținutul poate avea diverse forme, inclusiv articole de blog, spoturi video, postări pe rețelele sociale și podcasturi, devenind parte integrantă a campaniilor de comunicare. Acesta joacă un rol critic în atragerea și implicarea publicului, creșterea notorietății, îmbunătățirea poziționării SEO, generarea de leaduri și creșterea conversiilor. Prin crearea unui conținut de înaltă calitate și relevant, companiile se pot stabili ca lideri de opinie în industria din sfera activitatii.

Conținutul în campaniile publicitare – Cum ne poate dăuna Chat GPT

# Sterilitatea conceptului

Conținutul utilizat în principalele canale de marketing și comunicare nu se rezumă doar la formă, cantitate și aranjarea unor sintaxe în pagină. Conținutul are o implicație mai profundă: modul în care este perceput de către audiență.

Metaforic vorbind, conținutul reflectă modul în care ești perceput de oameni, adică audiența ta, fie că sunt clienți fideli sau potențiali.

O entitate artificială, care nu este deci o natură umană, ii va lipsi tocmai de acel element care face un conținut atrăgător: creativitatea. Fie că vorbim de textul prezent pe un site web, sloganul unei campanii publicitare sau conceptul din spatele scenariului unui spot video publicitar, creativitatea umană este esențială.

În lipsa acestui factor decisiv, al emoției umane, rezultatele finale vor fi seci, sterile și lipsite de structura empatică.

Inteligența artificială poate produce propoziții cu structură corectă, corecte gramatical și care generează un anumit sens. Însă, profunzimea emoțională lipsește din ecuație. Profunzimea receptării unui brand și a experiențelor pe care le generează are loc la nivel emoțional.

# Inexactitatea informațiilor

Modelele AI sunt programate să utilizeze seturi de date ce au ca sursă directă internetul. Acesta nu este întotdeauna cea mai fiabilă sursă de informație. Spre exemplu, Chat GPT poate genera conținut inexact deoarece se bazează pe seturi de date existente pe internet, care nu sunt întotdeauna actualizate sau precise. Acest lucru înseamnă că, uneori, conținutul generat de Chat GPT poate fi fie depășit, sau pur și simplu incorect.

# Dimensiunea critică

Creatorii “umani” adaugă în textele lor o notă unică de originalitate, bazată pe abilitățile lor critice, experiențele, inteligența emoțională, cunoștințele și abordarea personală a subiectelor. Astfel, ei creează conținut care abordează cititorii la un nivel personal.

Acest element uman este esențial pentru a construi o conexiune autentică cu publicul tău, mai ales dacă vrei ca conținutul tău să iasă în evidență.

# Angajamentul utilizatorilor și factorul SEO

Conținutul nu este, în sine, un instrument care îți va propulsa afacerea în mediul digital! În ceea ce privește SEO, algoritmii de căutare se bazează pe instrucțiuni specifice referitoare la conținutul de pe o platformă web. Însă, acest cerc se închide prin calitate, prin furnizarea unui conținut de calitate care să mențină utilizatorii angajați (user engagement).

Angajarea utilizatorilor este scopul suprem, bazată pe atenție și curiozitate – activități specifice umane. În momentul de față, Chat GPT (pionul principal) dar și alte tool-uri emergente, al căror algoritmi sunt bazați pe inteligența artificială, nu au capacitatea de a apela emoțional o audiență.

Conținutul care va ieși în evidență și care va captiva cititorii la un nivel mai profund este cel generat de creativitatea umană. Acesta este, pentru moment, de neînlocuit.

# penalizările SEO

Conținutul generat de inteligența artificială poate afecta SEO și într-un mod negativ. Recent, Google a dezvoltat și implementat un algoritm complex pentru identificarea și penalizarea conținutului duplicat și de calitate scăzută generat de inteligența artificială.

Algoritmii Google încurajează conținutul care oferă informații autentice, analize aprofundate și reprezintă valori reale pentru cititori.

CONCLUZII: când să nu folosim chat GPT

La o primă vedere, utilizarea inteligenței artificiale, a instrumentelor precum Chat GPT și a altora, pare o alternativă interesantă. Chiar poate fi, însă doar într-o anumită direcție și cu măsuri adecvate.

Spre deosebire de redactorii profesioniști, inteligența artificială nu cunoaște detalii despre compania ta, obiectivele sale, potențialii clienți, concurenții și piețele țintă etc. Chat GPT și-a căpătat rapid renumele de specialist în toate, cunoscător de nimic.

Marketingul de conținut nu se rezumă doar la fabricarea de cuvinte. Conținutul ar trebui să sondeze problematica unui public, să evidențieze elementele cheie ale companiei tale și să rezoneze într-un mod eficient cu audiența. O persoană umană va înțelege cu mult mai bine aceste nuanțe decât un algoritm, oricât de complex ar fi.

AI urmează tipare și tendințe din datele pe care le-a învățat, ceea ce poate duce la conținut repetitiv, inexact și lipsit de originalitate. Inteligența artificială rămâne, pentru moment, la stadiul de instrument, de unealtă, lipsită de empatie și emoție – caracteristici specifice umane și greu de replicat.

Totuși, este important să menționăm că AI poate fi un instrument foarte util dacă este utilizat corect, în combinație cu intervenția umană, pentru a asigura calitatea și relevanța conținutului. Așadar, în loc să respingem complet utilizarea AI, ar trebui să căutăm modalități de a-l integra eficient în procesul de creare a conținutului.



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *