website-performant
Online marketing

Cum se creaza un site web performant

Un aspect delicat, des intanlit in cadrul proceselor de web design il reprezinta lipsa unei strategii concrete.

Cei mai multi dintre antreprenori atunci cand vor sa conceapa o platforma, sa creeze un site web ori o aplicatie iau ca sistem de referinta DOAR aspectul final al acestuia. Atunci cand sunt stabilite obiectivele finale in general se merge catre: sa arate bine!

Aceasta abordare, vizand doar latura imagistica, este una superficiala.

 
De ce?
 

Procesul de web design profesional nu se limiteaza doar la ce vedem. Pentru a avea un site web performant pe langa „ce vedem” trebuie sa avem neaparat si „cum functioneaza?”

Desigur elementele grafice reprezinta un factor foarte important, deoarece interactiunea unui user cu un site web se face in primul rand pe cale vizuala.

Insa pentru a avea un site web performant, grafica trebuie priviita ca parte dintr-un intreg si nu individual.

Cum trebuie sa fie un site web performat?

Pentru a fi performant un site web trebuie sa functioneze corect. Pentru a functiona corect un website trebuie sa ofere experiente placute utilizatorului, sa „atraga” vizitatorii si sa ii converteasca (transforme) pe acestia in potentiali clienti.

Pare simplu in teorie nu?

Nu este ceva imposibil nici in practica daca se tine cont de cateva principii fundamentale.
Asadar:

Cum se creaza un site web performant?

1. Dezvoltare bazata pe nevoile clientului

In etapa de creare a site-ului web efectiva, trebuie avut in prin-plan audienta noastra. Website-ul trebuie adaptat necesitatilor clientului.

Concepem un site web nu „sa arate bine” pentru noi ci sa fie convingator pentru clientul nostru. Principiile acestei proceduri sunt cunoscute sub denumirea de „User Centered Design

Identificarea Nevoilor – Generarea Solutiilor – Analiza Rezultatelor

2. Crearea unor stranse legaturi

Experientele online, deoarece se realizeaza de la distanta, sunt unele impersonale.

Este cunosctut faptul ca atunci cand vizitatorul „are incredere” intr-un website va fi mult mai aproape de a realiza o conversie decat un utilizator sceptic, sau unul chiar anxios.

Anxietatea unui vizitator online este un factor care dauneaza foarte mult performantei unui site.

Asadar trebuie creata o legatura de incredere intr-e website si vizitator.

3. Claritatea informatiei

Acest aspect este iarasi unul foarte important.

Utilizatorul de internet este continuu „bombardat” de informatie. Cand un user interactioneaza cu un site web, are nevoie de ordine!

Accesul la informatia cautata trebuie sa se faca rapid!

Daca avem de a face cu produse, deci in cazul magazinelor online, aceaste trebuie grupate eficient pe categorii, asemeni rafturilor unui supermarket (este si asta o arta).

Daca avem de a face cu un site web de prezentare companie, servicii atunci trebuie sa avem mesaje clare si concise, pagini de destinatie adecvate, elemente call-to-action bine definite.

Pe bune cine sta sa citeasca calupuri neterminabile de text? Continutul conteaza dar acesta trebuie grupat eficient, bine structurat si lizibil!

Nu vreau sa ajung sa fiu rautacios, dar daca sa presupunem ma indentific cu un utilizator care cauta sa printeze niste brosuri de prezentare, atunci ce nevoie am de muzica? Pentru asta exita youtube sau opera de ce nu (referitor la site-urile web foarte incarcate cu background muzical inutil).

4. Organizarea informatiei unui site web

Structurarea logica a informatiei chiar conteaza! Foarte mult…

Conteaza atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru vizitatori (potentiali clienti

Un site web structurat logic, cu informatia bine segmentata va primi feed-back-uri pozitive din partea motoarelor de cautare (ex. Google). Astfel va avea mai multe sanse sa fie indexat pe pozitii superioare decat un site web dezorganizat.

Ecosistemul Google este „este constient” de faptul ca userii de internet prefera lucrurile de calitate si din acest considerent este conceput sa premieze „calitatea”.

In branding organizarea informatiei poate fi identificata cu „maparea produselor sau a serviciilor oferite”. In web design & development o putem identifica cu arhitectura informationala (AI). In cadrul unui supermarket, ca tot am folosit in cadrul acestui articol aceasta comparatie: mercantizare, s.a.m.d.

Pentru client lucrurile trebuie simplificate: site-ul web in cauza trebuie sa aibe informatia „ordonata” in asa fel incat acesta sa ajunga cat mai rapid la serviciul/produsul/lucrul pe care il doreste.

5. Lucrul cu profesionistii

Agentie sau freelancer (specialist independent)?

Un specialist independent (web designer, freelancer etc.) va fi limitat ca si resurse si experienta.

Lucrurile bune se cladesc in echipa!

Pentru a creea un site web performant care sa functioneze, sa fie competitiv si sa fie capabil sa genereze rezultate sunt necesare cunostiinte aprofundate de:

Design Grafic;
Web Design & Development;
Programare Web;
Online Marketing;
SEO

Un specialist are nevoie de minim doi ani de experienta pentru a se forma pe un singur domeniu.

Asadar optati pentru o echipa si apelati cu incredere la serviciile unei agentii de publicitate sau a unei firme de web design specializata.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *