„A fi sau a nu fi”
Sunt aproape patru sute de ani de la trecerea in nefiinta a marelui poet si dramaturg englez William Shakespeare, dar principiile continute de acest citat isi gasesc aplicabilitatea si cand vine vorba si de World Wide Web ( www ).
Extrapoland in lumea virtuala observam cum competivitatea pe care o duc companiile a devenit din ce in ce mai acerba, si asta in contextul in care oamenii sunt din ce in ce mai familiarizati in a cauta online produsele sau serviciile de care au nevoie. Utilizarea internetului a devenit o solutie cost-eficienta atat pentru companii cat si pentru clientii acestora. A nu fi prezent pe internet va deveni intr-un timp relativ de scurt sinonim cu „invizibilitatea”.
O solutie cost-eficienta
Solutia de a crea si a intretine un website de prezentare sau a unui magazin online, in care o companie sau un antreprenor sa isi poata prezenta produsele si serviciile care fac obiectul activitatii sale, este mult mai economica decat deschiderea unui punct de lucru sau a unui magazin real ( aici trebuiesc luate in calcul o succesiune de costuri precum: salariati-cheltuieli salariale, costuri de amenajare, intretinere, chirie, avizare a activitatii desfasurate etc.)
Un alt exemplu al reducerii cheltuielilor il putem gasi in cataloagele de prezentare online, prin care informatia legata de oferta companiei ajunge la un potential client printr-un singur click, in comparatie cu tiparirea unor cataloage propri-zise. Iarasi un aspect interesant vine in urma analizarii situatiei de gestionarea a ofertei, ce se intampla atunci cand vrem sa adaugam/excludem/modificam produse sau servicii? Trebuie sa re-tiparim alta serie? Si ce se intampla cu seria precedenta? Online se dovedeste a fi mult mai simplu, mai comod, mai ieftin si mai eficient.
Incidenta sociala
Vestile bune circula repede si cum despre propagarea informatiei este vorba, un website propriu-zis poate fi promovat folosindu-se chiar de vizitatorii, clientii chiar angajatii acestuia, care pot sa „duca vestea mai departe”, sa distribuie informatie prin intermediul retelelor sociale asigurand astfel un plus de vizibilitate.
Catre primele pozitii!
Un factor esential, care asigura departajarea fata de concurenta, in segmentul online, in reprezinta de departe o pozitionare, cat mai buna in motoarele de cautare.
Cu cat un website se situeaza pe o pozitie superioara, in urma rezultatelor afisate la o cautare printr-un un motor de cautare (ex. Google, Yahoo, Bing etc.) cu siguranta va primi mai multe vizite decat unul aflat la polul opus.
Tehnica de imbunatatire a pozitionarii unui website, in cadrul rezultatelor motoarelor de cautare poarte denumirea de SEO, si prin traducere inseamna optimizare pentru motoarele de cautare (eng. Search Engine Optimization).
Un website optimizat pentru motoarele de cautare este un instrument puternice de marketing care poate spori considerabil cifra de afaceri ale unei companii, indiferent de gradul de dezvoltare al acesteia.