call-to-action
Online marketing

Elementele call-to-action – Indemnurile la actiune

Indemnurile la actiune, cunoscute generic ca elemente call-to-action prescurtat „CTA” reprezinta o tehnica distinca de marketing online ce are rolul de a dirija vizitatorii sa intreprinda o actiune considerata de beneficiar (proprietarul site-ului web), ca fiind importanta (sa completeze un formular, sa efectueze un apel telefonic, sa isi trimita datele de contact, sa faca o rezervare, sa solicite o oferta, samd.)

Elementele call-to-action (indemnurile la actine) CTA-urile, imbina atat fragmente de text (cuvinte) cat si elemente grafice (imagini, forme etc.).

CTA-urile trebuiesc pozitionate „strategic” intr-o pagina web astfel incat sa fie vizibile si capabile sa capteze atentia vizitatorilor.

Importanta elementelor call-to-action (indemnurilor la actiune)

Elementele call-to-action sunt printr-e cele mai importante elemente din componenta unui site web sau a unei aplicatii.

Aceste elemente au rolul de a canaliza vizitatorii in asa fel incat sa respecte strategia conceputa de catre antreprenor.

In cele mai multe cazuri, rolul unui element call-to-action este acela de a converti vizitatorii de ocazie in potentiali clienti.

Fara elemente call-to-action bine definite, un vizitator pur si simplu doar va contempla un site web, fara prea multe sanse de a interactiona eficient cu acesta.

Beneficiile strategiilor ce includ elemente call-to-action:

Trackingul

Una dintr-e cele mai importante aspecte ale utilizarii unui element call-to-action este ca acesta poate fi urmarit.

Prin adaugarea codurilor de tracking (urmarire) aferente putem analiza interactiunile vizitatorilor cu CTA-urile. Astfel se culeg date importante despre ce fac vizitatorii pe un landing page si totodata putem cuantifica performantele.

Avand date concrete despre audienta (vizitatorii) putem adapta o strategie „mulata” exact pe interesele potentialilor clienti.

2. Mai multi clienti

Asa cum am mentionat mai sus elementele call-to-action (indemnurile la actiune) vor converti vizitatorii in potentiali clienti.

3. Mai mult timp petrecut pe site

Indemnutile la actiune (elementele call-to-action) nu se rezuma doar la clasicele „cumpara acum” sau „contacteaza-ne acum„.

Pentru multi online marketeri sau blogeri mentinerea contactului cu audienta si crearea de clustere de useri sunt obiective principale. Asadar „fii la curent cu ultimele noutati” sau „descarca ghidul gratuit” pot fi niste „carlige” indirecte si interesante in atingerea obiectivelor.

Pozitionarea elementelor call-to-action

Elementele call-to-action (indemnurile la actiune), trebuiesc asezate in zonele de maxim focus pentru a fi capabile in a capta atentia vizitatorilor.

Pentru un landing page standard, elementele call-to-action sunt pozitionate in primul sau in al doilea ecran de vizualizare. Daca avem de-a face cu un blog/magazin atunci indemnurile la actiune pot fi de regula spre sfarsitul postului, in bara de optiuni (stanga fie dreapta) sau in functie de strategia beneficiarului se pot insera si sub forma de bannere, imagine plus buton pe parcursul continutului.

Mai putem avea CTA-uri inserate in main-slide-ul din home-page-ul (prima pagina), denumit si „home page slider CTA”, indemnuri la actiune inserate in ferestre de tip „pop-up” (pop-up-call-to-action), elemente call-to-actiun inserate in coltul dreapta jos, sub forma unui formular de chat rapid in care utilizatorul este invitat sa intre intr-o discutie pentru aflarea mai multor detalii importante.

Asadar in functie de pozitionarea aceastora vom avea mai multe:

Tipuri de elemente call-to-action

  • Home page slider CTA (indemnuri la actiune inserate in cadrul slide-ului din prima pagina a site-ului);
  • Standard landing page call-to-action (indemnurile la actiune standard regasite pe paginile de destinatie in primul sau al doilea ecran de vizualizare al acestora )
  • Pop-up CTA (inserate in ferestre ce se deschid instant)
  • Sidebar CTA (indemnuri la actiune inserate in bara de optiuni)

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *