click-uri-furate-google-ads
Online marketing

Isteria click-urilor furate din Adwords

Care este perceptia populara vis-a-vis de succesul, esecul in Google Ads

La nivel european bugetele alocate publicitatii online cresc in medie, de la an la an cu aproximativ 10 procente. Acelasi lucru se intampla si pe plaiuri autohtone, in Romania, mai mult sau mai putin printr-un soi de mimetism economic generat de interconectarea la nivel de Uniune Europeana. Aici nu facem referire la marile corporatii care au filiale si isi desfasoara activitatea in mai multe tari si in care lucrurile sunt destul de bine puse la punct, ci cautam sa aducem in prin-plan situatia micilor intreprinzatori, cum interactioneaza acestia cu mediul online si care sunt principalele probleme pe care le ridica aceste interactiuni.
 
Asta se intampla la nivel de statistici, dar haideti sa vedem si in practica
 
In decursul ultimilor ani incepe sa se resimta o „dezghetare” a segmentului micilor intreprinzatori vis-a-vis de mediul digital. Micii retaileri sau prestatori de servicii care pana acum nu cu mult timp in urma erau dependenti de publicitatea „din gura in gura”, de anunturile la mica publicitate sau de clasicul pliant introdus in cutia postala ori impartit intr-un bulevard circulat, incep sa constientizeze impactul pozitiv al unei bune reprezentari online a business-ului lor. Pozitionarea in primele pagini Google a devenit o „felie de tort” la care toti, aproape brusc au inceput sa dea navala. „Navalirea haotica” a acestora lasa in urma multe goluri, pe care agentiile de publicitate se straduiesc sa le umple.

In cadrul Creative IT Media, am gestionat foarte multe star-up-uri, micro-business-uri ale unor clienti mai putin familiarizati cu zona online care au avut ca principal obiectiv pe termen scurt, o accedere rapida in primele pozitionari Google. Cea mai indicata strategie pentru acest tip de cerinte a fost implementarea unei campanii de promovare Google Adwords iar pe termen mediu o pozitionare organica mai buna printr-o campanie SEO.

Lucrul cu companiile mici care si-au propus obiective mari intr-o perioada scurta de timp a reprezentat pentru noi o adevarata provocare! Problemele pe care le-am intampinat au fost preponderent de comunicare, de mentalitate si de aducerea clientului la un numitor comun, pentru a putea colabora eficient cu acesta.

Furtul click-urilor din Google Adwords – intre mit si realitate –

cum-se-fura-click-uri-google-ads

 
Una dintr-e cele mai delicate probleme a fost: „mi se fura click-urile din adwords„, „concurenta imi da click pe anunturi pana imi epuizeaza bugetul„. Gradul de neincredere in sistemul Adwords pentru nou-veniti in piata online a fost unul destul de ridicat.

Tot acesti mici intreprinzatori poarta responsabilitatea creerii mitului „furturilor de click-uri”. Problemele epuizarii premature a bugetelor zilnice din campaniile Google Ads pot fi de cu totul alta natura: setarile necorespunzatoare (in primul rand ale targhetarii), cuvintele cheie si gradurile de potrivire ale acestora, ne-definirea clara a cuvintelor cheie negative, scorurile de calitate, relevanta anunturilor, paginile de destinatie (landing page-urile), programul de desfarurare a anunturilor, userii aflati in stadiu de „informare” si care nu doresc, pentru moment, sa intreprinde o actiune vizata de beneficiar (deci asta evidentiaza o carenta de folosirea a remarketing-ului).

Acestea sunt probleme principale care necesita cea mai mare atentie in momentul in care se lanseaza o campanie noua. Desigur o campanie care are un grad crescut de „handicap”, datorata setarilor defectuoase poate avea ca rezultat un numar mare de click-uri, cu o epuizare timpurie a bugetului si posibil o lipsa a conversiilor.

In linii mari aceaste greseli, se datoreaza lipsei de experienta a persoanei care creaza si urmareste campania respectiva, si care nedorind sa isi asume „mea culpa” si sa caute intr-adevar depistarea, respectiv remedierea adevaratei probleme, arunca vina pe concurenta care, in mod fraudulos „fura click-uri” si „consuma bugetul”. Aici este, asa cum am mentionat mai sus, o problema de mentalitate. Comunicarea s-a realizat prin explicatiile repetate menite sa creasca gradul ce incredere in sistemul Google.

Unde mai punem si ca ne plac filmele politiste iar…teoria conspiratiei pare ca afecteaza si umilul click din Adwords

Cat de sigur este Google Adwords?

hacker-cibernetic

La ora actuala Google este una dintre cele mai profitabile corporatii din lume. Cifrele de afaceri ale corporatiei Google sunt uluitoare, de ordinul miliardelor de dolari. O cota parte din acest buget este dirijat catre intarirea securitatii, deoarece Google are tot interesul de a mentine un ecosistem stabil, puternic si de incredere. Gigantul nu isi va pune niciodata statutul de „mare putere” a lumii online in pericol!

Sistemul de filtrare a click-urilor este bine pus la punct precum si politica click-urilor nevalide. Daca sistemul detecteaza click-uri nevalabile sau ilegitime acestea vor fi catalogate ca „activitate nevalida” si scoase automat din rapoartele contului respectiv fara a fi taxate.

In incheiere

Chiar daca volumul de lucru a fost putin mai mare la inceput, suntem mandri ca am putut pune umarul la dezvoltarea si mentinearea pe o piata online competitiva a unor micro-agenti comerciali. Sa cauti sa ai randament, administrand bugete foarte mici a reprezentat pentru noi, o adevarata provocare!

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *