Sunt sau nu afectate pozitionarile organice de campaniile Google Ads?
Acest subiect a devenit din ce in ce mai controversat in sfera marketingului online. Tot mai multi antreprenori sesizeaza faptul ca in momentul in care au sistat campaniile reclamei Google ADS le sunt afectate si rezultatele organice de pozitionare obtinute prin SEO.
Sesizari care ridica tot mai multe semne de intrebare daca exista o legatura dintre Google Ads si SEO.
Raspunsul oficial al celor de la Google: „nu exista nici o legatura directa intre campaniile PPC si rankarea organica”.
Au acestia dreptate, ne induc intentionat in eroare sau nu ne furnizeaza toate detaliile?
Pentru a avea un raspuns clar asupra problemei in cauza, va propun sa analizam faptele concrete:
Cei mai importanti factori SEO in raport cu cerintele de calitate Google Ads:
1. Factorul User Experience
Un lucru cunoscut de toti specialistii SEO si PPC: pentru ca anunturile platite sa fie mai eficiente dar totodata si pentru rezultatele organice mai bune, vom avea in primul rand nevoie de o structura stabila, de un website optimizat.
Site-ul web de destinatie, este piatra de temelie a oricarei campanii de promovare online reusite!
Viteza de incarcare, structura corespunzatoare a informatiilor in pagina, optimizarea pentru dispozitivele mobile s.a.m.d. asigura o mai buna experienta a utilizatorului (User Experience).
Indiferent ca este vorba de sistemul platit sau de sistemul organic, Google doreste sa asigure utilizatorilor (searche-rilor daca ii putem denumi asa), experiente mai bune.
Faptul ca utilizatorii (searcherii’) primesc informatii relevante, ce corespund interogarilor lor, este fundamentul de dezvoltare Google.
Asadar cine executa operatiuni de optimizare web site pentru o campanie Google Ads va avea rezultate directe si asupra pozitionarii organice.
2 .Notorietatea unui brand
Deloc de neglijat in principiile fundamentale SEO sunt interogarile directe cu denumirea de brand.
Cu cat un brand este mai cunoscut, acesta devenine mai interesant pentru useri. Faptul ca reprezinta un interes, atunci el are mai multe sanse sa fie „rasplatit” de catre Google cu pozitionari organice mai bune.
Si ce legatura are aceasta cu reclama platita?
Atunci cand rulezi o campanie platita Google PPC devii vizibil online. Daca tu, ca si entitate nu esti inca brand consacrat, este posibil ca utilizatorii (searcherii), inainte de prima interactiune cu un produsele/seriviile tale, sa doreasca sa afle mai multe informatii despre tine, cautandu-te online (review-uri, recomandari, pareri etc.).
Cum cautarile directe pe denumirea de brand reprezinta factori de rankare, (algormii Google le iau in considerare): voila’!
3. Traficul de pe un website si semnalele social-media
Cum am mentionat mai sus, foarte important pentru Google s-a dovedit a fi o mai buna experienta adusa utilizatorilor. Daca un website este vizitat, utilizatorii petrec timp pe acesta si primeste semnale pozitive din zona social media (like-uri/shar-uri etc. ) atunci reprezinta interes pentru useri. Engagement-ul userile este rasplatit cu pozitionari organice superioare.
Cum Google PPC reprezinta un canal excelent de aducerea a traficului pe un website, iar aceasta este interconectat „smart” Facebook, Youtube, Intagram, Linkedin, ia-ta cum ciclul Google Adwords – SEO poate deveni complet!
CONCLUZII:
Desi se considera ca o campanie Google Ads nu influenteaza direct pozitionarea organica, nu trebuie sa neglijam faptul ca, in ecosistemul online majoritatea lucrurilor sunt interconectate.
Daca un website depunde eforturi sustinute pentru a fi mai vizibil, pentru a oferi experinte mai placute vizitatorilor, genereaza engagement, castinga notorietate, atunci cu siguranta va fi rasplatiti si cu pozitionari superioare primele pagini Google.