Logo, branding, brand sunt termeni foarte utilizati in activitatea cotidiana a unei agentii de publicitate. Insa in randul clientilor nostri am observat ca planeaza un nor dens de confuzie asupra perceptiei cuvintelor in cauza.
Termenii: logo, branding si brand sunt folositi eronat, in acceptini diferite. Asadar pentru a nu mai exista nesincronizari pe substrat semantic am decis sa creem prezentul articol.
Care este diferenta dintre logo, branding si brand?
Ce este un logo?
Logo-ul in sine nu este brandul unui produs unei companii! Logo-ul este doar un element grafic, vizual, foarte important de altfel, utilizat in identificarea si memorarea unui business, eveniment sau produs.
Atentie insa: procesul de design al unui logo, este unul delicat deoarece logo-ul unei companii nu vinde in mod direct un servici sau un produs anume si de cele mai multe ori nu transmite nici macar informatii de baza precum „cu ce se ocupa compania respectiva”. Insa un logo eficient isi demonstreaza abilitatea de a transmite vizual si emotional, intr-un mod „incapsulat” esenta valorilor unei companii sau al unui produs. Valori care ulterior, prin eforturile strategiilor de branding contribuie la crearea unui brand.
Ce este brandingul?
Brandingul este procesul efectiv prin care se contribuie in mod direct la crearea unui brand. Brandingul reprezinta eforturile de creare a unei imagini profesionale, credibile, atractive si diferentiatoare.
Brandingul reprezinta strategia unui brand, setul de instructiuni, de mesaje si de valori folosite la crearea si mentinerea consistentei unui brand (paleta coloristica, fonturile, sloganul/sloganele, abordarea design-uli, si desigur logo-ul).
Intr-o alta ordine de idei:
„Branding-ul este felul in care te recomanzi, brandul este modul in care esti perceput iar logo-ul te ajuta sa fi reperat din multime!”
Razvan Bordeanu
Ce este un brand?
Brandul reprezinta perceptia clientilor asupra produselor sau a serviciilor dvs. Un brand este definit ce „ce cred clientii dvs.” atunci cand intra in contact cu compania, produsele sau serviile pe care le comercializati.
„Brandul” determina daca clientii dvs. vor fi loiali sau ocazionali; o buna strategie de marketing sau o buna campanie de promovare online te poate determina sa cumperi un telefon mobil (datorita unei super-oferte de Black-Friday sau a unei lichidari de stoc), insa brandul in sine te va face sa afirmi: „iPhone-ul este cel mai bun telefon smartphone„! ( sper ca am reusit sa dau un exemplu acoperitor si: este doar un exemplu ce trebuie tratat ca atare 🙂 )
Scopul principal unui brand:
- sa genereze incredere;
- sa creeze interactiuni pozitive (si inerent clienti multumiti);
- sa exprime stabilitate in timp (perenitate)