creare-logo-studiu-caz
Branding

Crearea unui logo – Studiu de caz

Logo-ul (sigla) este cea mai reprezentativa forma de identificarea al unui business sau al unui produs.

Cand vine vorba de diferentiere fata de concurenta, tot logo-ul va ajuta o companie sa sa fie „reperata din multime”.

Cat de important este un logo?

Un logo poate spune multe sau poate sa nu transmita nimic pentru priviitor, acest lucru va depinde foarte de modul in care creat (realizat).

Asadar pentru ca un logo sa fie eficient, nu este prioritar doar sa „arate bine” ci cat de bine este capabil sa transmita un mesaj.

De aceea mesajul (de cele mai multe ori subliminal), incapsulat in spatele unui logo, trebuie sa comunice principalele valori (misiunea) unei companii.

In concluzie procesul efectiv de creare a unui logo pentru o anumita companie/produs/etc. se doveste a fi unul delicat. Procedura de creare trebuie sa implice obligatoriu o etapa de reasearch, etapa care rolul principal este de a identifica toate elementele (forme+culori etc) care il pot avantaja pe beneficiarul proiectului (logo-ul).

Crearea unui logo– Studiu de caz

Pentru a intelege exact procedura de creare a unui logo, am luat un exemplu concret, un beneficiar ce a apelat la serviciile noastre. (design grafic by Creative IT Media).

Etapa de realizare a inceput cu o discutie de principiu. Discutie in care am cautat sa stabilim o legatura cu clientul nostru, sa identificam nisa de activitate si nevoile acestuia.

1. Definirea proiectului

Beneficiarul, o companie de transport rutier, presteaza transport special de personal (angajati) pentru diverse companii Emag, Altex etc. Activitatea prestata este una de tip B2B (business to bussiness).

Cerintele principale ale clientului nostru au fost:

„Avem nevoie de un logo profesional, care sa inspire experienta, incredere, stabilitate, continuitate. Dorim ca si compania nostra sa fie perceputa ca o companie mare, premium. Vrem ca in logo sa se regaseasca elemente (mesaje) vizibile/ascunse care sa exprime valorile companiei.”

DENUMIREA COMPANIEI: Terra Lines

2. Etapa de reaserch si creatie

Denumirea si liniile drepte

Plecand de la denumirea companiei “Terra Lines”, am creat initial forma clasica a unei sosele. Insa daca urmam strict abordarea de sosea, compania devenea foarte usor de confundat cu o companie ce desfasura activitati de constructii, lucrari de infrastructura rutiera sau peisagistica.

ATENTIE: deci la elementele grafice din cadrul logo-ul, asa cum am spus mai sus acestea pot spune mai multe sau nu pot transmite nimic despre o companie

Abordarea triunghiulara

Scrutand linia orizontului din mers, pe sosea, se observa crearea unui triunghi, cu orientarea in sus. Asadar in sigla, avem de a face cu un triunghi constituit din contemplarea soselei, plus liniile de demarcatie rutiera transformate intr-o linie continua pentru a sugera stabilitate.

Semnificatii

Triunghiul: orientarea triunghiulara in sus, sub forma unei sageti, are o semnificatie foarte importanta.

Se va transmite o fundatie solida, deci subliminal avem stabilitate si energie masculina ( TRANSPORT fiind un termen masculin, de obicei soferii sunt barbati, opusul orientarii formei triunghiulare in jos ce transmitea forme feminine).

Forma curba din logo: linia curba, ce initial era o linie dreapta, (marcand intrarea generica pe autostrada ) am transformato intr-o linie curba pentru a nu ne abate de la elementul rotund al primului termen: TERRA.

Patratul: prin utilizarea patratului (a punctuletului), am reusit sa echilibram compozitia utilizand “ratia de aur” (sirul lui Fibonacci)

Despre sirul lui Finonacci “ratia de aur”

Proportia de aur, proportia divina, este regasita pretutindeni in Univers, pornind de la moleculele ADN de baza, forma cochiliilor animalelor, forma fetei umane, a urechii, amprenta meteo a uraganelor si pana la galaxiile spiralate.

Utilizarea proportiei divine, este o tehnica ce arhitectii, proiectantii, marii pictori incearca de secole sa o includa in lucrarile lor.

Subliminal, aproape invizibil va crea armonie si echilibru intr-o compozitie.

3. Predarea proiectului:

Compozitia finala implementata clientului:

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *