viteza-incarcare-site
Online marketing

Importanta vitezei de incarcare a unui site

Am tot mentionat (pe scurt ce e drept) in cadrul articolelor precedente despre viteza de incarcare a unui site, de cat de importanta este aceasta in cadrul unei campanii de promovare online ca si procedura standard SEO in pozitionarii organice in ecosistemul Google, dar si ca factor esential in crearea unui site web performant.
 
In prezentul articol ne-am propus sa abordam pe larg subiectul, fiind unul deosebit de important:
 

Cat de importanta este viteza de incarcare a unui site web?

 
Un studiu recent care ne-a atras atentia, a fost efectuat de catre gigantul Amazon.com, companie de comert online. (sursa info aici).
 
La finalul unor cercetari amanuntite acestia au concluzionat:
 

Cu fiecare milisecunda de intarziere datorata vitezei de incarcare a site-ului pierderile sunt de aproximativ 1% din vanzari”

1% nu pare prea mult o prima vedere insa daca vedem ce inseamna 1% dintr-o suma cu foarte multe zerouri in coada de ordinea $, inmultind cu pretul a catorva secunde de pierdute atunci rezulta o suma de-a dreptul ametitoare!
 
Desigur, nici noi nici dvs. nu sunteti atat de dezvoltati precum Amazonul, insa vitezele slabe incarcare pot avea incidente neplacute asupra evolutiei a unei afaceri.

Evolutia unei afaceri si viteza de incarcare a unui site

Indiferent de gradul de dezvoltare al afacerii dvs. sau de natura serviciilor/produselor pe care le oferiti un lucru este cert: viteza slaba de incarcare a unui site web inseamna pierderi de bani!
 

De ce?

Deoarece viteza de incarcare a unui site web este legata direct sau indirect de:

1. Rata de conversie

viteza-de-incarcare-conversie

Faptul ca un vizitator va astepta secunde in plus pentru incarcarea unui pagini de destinatie dintr-un site web, va insemna o experienta mai putin placuta oferita acestuia.

Exeperientele cu conotatie negativa contribuie direct la diminuarea conversiilor. Asta inseamna ca vizitatorul site-ului web va parasi pagina de destinatie fara sa intreprinda o actiune importanta pentru propietarul acestuia si posibil va migra catre unul din site-urile concurentei.

2. Pozitionarea organica

Unul dintre factorii de ranking a algoritmilor utilizati de ecosistemul Google vizeaza si viteza de incarcare a unui site web.

Chiar daca viteza de incarcare nu este sinonim cu prima pagina Google, o viteza de incarcare defectuasa a site-lui web si implicit a paginilor de destinatie ale acestuia poate reprezenta o pierdere a pozitionarii, o scadere a vizibilitatii si per total vizitatori mai putini.

Efect: vizibilitate redusa = mai putin vizitatori = diminuarea numarului de potentiali clienti fapte care conduc catre o scadere a cifrei de afaceri.

3. Reclama platita

Pentru rezultate excelente in reclama Google Ads viteza de incarcare conteaza. O audienta care face click pe un anunt text in cadrul campaniilor de search sau pe un banner de pe o campanie display dar asteapta secunde in plus pentru incarcarea continutului paginei de destinatie are toate sansele sa abandoneze prematur site-ul.

Efect: cheltuirea unui buge inutil pe o audienta care nu genereaza rezultate!

Sa privim statisticile generate de viteza de incarcare

Conform statisticilor rata de respingere (bounce rate-ul) unui site web creste exponential dupa a 3-a secunda de incarcare.

Daca intre 1-3 secunde avem un Bounce Rate de numai 32% (situat in limitele acceptabilului) intre 3-5 secunde avem o rata de respingere de 90%, iar daca viteza de incarcare depaseste pragul de 10 secunde atunci avem de a face cu o rata de respingere de peste 123%! (sursa datelor aici)

Cei de la Akamai sunt si mai severi cand vine vorba de viteza de incarcare. Acestia mentioneaza faptul ca un site care nu se incarca in mai putind de 3 secunde va pierde aproape jumatate din vizitatori.

Sa nu luam totul in tragic, cifrele sunt verosimile, insa nu toti vizitatorii sunt neaparat clienti, iar daca un user viziteaza un site trebuie sa si iasa de pe aceasta 🙂 .

Fiecare secunda conteaza! (sa vedem cifrele)

O secunda de intarziere in incarcarea unui site inseamna o pierdere de 11% din vizitatori.

O secunda mai putin din incarcarea unei pagini web va genera o scadere cu pana la 7% a conversiilor.

Daca un magazin online genereaza vanzari in valoare de 100.000 dolari pe zi, atunci o secunda de intarziere a incarcarii continutului acestuia poate duce la pierdei cumulate de: 2.500.000 dolari anual!

Concluzii

Viteza de incarcare a unui site site web este foarte importanta!

O viteza de incarcare slaba va insemna mai putini clienti si implicit o cifra de afaceri mai mica.

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *