standardizarea-serviciilor-webdesign
Online marketing

Standardizarea serviciilor de webdesign

Piata prestatorilor de servicii on-line a devenit destul de ambigua in ultimii ani de criza financiara. Una dintre probleme o reprezinta “tertipurile”, la care apeleaza unele agentii dar si freelanceri deopotriva pentru a se putea mentine pe o piata din ce in ce mai competitiva.

Si asta in antiteza cu segmentul generos de resurse umane de profil la care stam binisor: Romania este o adevarata “pepiniera” de specialisti: programatori, webdeveloperi, designeri, care unii dintr-e ei se pot lauda la o adica cu participatiunea la proiecte mari din segmentul on-line international.

Realizarea proiectului OK! Livrarea o reusita! Insa deruralea… cam scartie!
Cand folosesc termenul de proiect fac referire la un spectru mai larg: de la un simplu site web de prezentare, la o aplicatie sau chiar a unei platforme stufoasa de ecommerce.

Strategie neloiala sau lucrari facute doar ca “sa fie”, converg, intr-un timp relativ scurt, ca beneficiarul, persoana fizica sau companie sa intampine probleme pe parcursul desfasurarii activitatii: rigiditate in utilizare, probleme in momentul modificarilor sau adaugarii de functionalitati suplimentare.

Cum trebuie livrat un proiect web?

Lucrarile trebuiesc standardizate si transparente inca din faza incipienta: obligatoriu , livrarea proiectului sa se faca insotita de o documentatie clara, astfel incat, oricine sa poata relua proiectul, din orice stadiu, fara a intampina probleme suplimentare.

Greseala sau tactica abuziva?

Daca in cazul companiilor “no-name” pot aparea greseli datorita ritmului alert in care isi desfasoara activitatea, lipsa de experienta si carenta de persoanal calificat, am vazut cazuri concrete in care “agentii de renume” isi dezvolta propiile CMS-uri tocmai pentru a detine monopol asupra unui proiect, o tactica foarte riscanta dupa parerea mea: de ce sa doresti sa detii control pe un proiect pe care clientul l-a achitat deja?

Reteta unui proiect realizat cu brio, consta, pe langa reusita proiectului in sine, in privirea beneficiarilor, nu ca simpli clienti ci ca si parteneri si intretinerea unor bune relatii cu acestia.

Principiul un client multumit va genera inca trei potentiali clienti este cat se poate de verosimil!

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *