Studiu de caz:
Recent am dus la bun sfarsit unul dintre „proiecte-verzi” pe care le-am dezvoltat in ultima perioada. Unul din beneficiari a fost o companie care desfasoara activitati de consultanta pe probleme de mediu.
Misiunea noastra o fost urmatoarea: crearea unui site web responisive, sustinut de un design web profesional, care sa se diferentieze fata de celelalte companii din nisa clientului.
ABORDARE:
In urma unui reaserch efectuat pe site-urile web ale principalii jucatori in piata serviciilor de mediu concluziile au fost urmatoarele:
- majoritatea site-urilor web ale concurentilor utilizeaza tehnologii invechite, neadaptabile pe dispozitivele mobile, lucru care poate avea urmatoarele incidente:
1. Uzabilitatea – un procent foarte mare al traficului online vine, in momentul de fata de pe dispozitivele mobile, asa ca neacordandu-i vizitatorului, adica potentialului client o experienta adecvata, este foarte posibill ca el sa iasa prematur din site;
- Factorul SEO – pozitionarea organica: tot datorita procentajului mare de vizite de pe device-urile mobile Google a inceput sa penalizeze site-urile web care nu sunt adaptabile pe aceste dispozitive;
- au la baza un design primitiv, cu o abordare tematica ce tinde catre „corporate design” insa foarte rece si robotica;
- scot in prin plan elemente negative, precum sanctiunile si amenzile pe care le risca companiile care au abateri de la legislatia in vigoare; cum este cunoscut faptul ca declansarea conversiilor are o implicare psihologica, subconstienta si chiar subliminala o astfel de abordare are ca finalitate accentuarea starii de neicredere, teama, frica. CONCLUZIE: scoaterea in prim plan a pasajelor legislative „terifiante” se poate dovedi a fi o strategie „primejdioasa”;
STRATEGIA
Fata de cele prezentate mai sus STRATEGIA noastra a fost una diametral opusa: o abordare lina, calma, relaxanta dar totodata profesionala, cu atentia focusata catre imagine si continut, o strategie care sa transmita stabilitate si astfel sa se poate realiza legatura dintre vizitator si companie.
DIFERENTIEREA:
S-a realizat prin abordarea unei imagini verzi, ecologiste si „user-friendly”, prin utilizarea ilustratiilor simplificate si jucause, avand focusul pe maparea principalelor servicii ale companiei si lasand in plan secund rubrica de „Sanctiuni si Amenzi”.
Cromatica:
Dupa cum am reamintit in articolele trecute cromatica are un rol foarte important in procesul de web design, ca si in oricare alt business de atfel. Abordarea cromatica nu este un lucru care trebuie tratat cu superficialitate extrapoland, procesul este similar dezamorsarii unei bombe artizanale, nu sunt acceptate compromisuri, alegerea gresita poate distruge proiectul inainte ca acesta sa inceapa efectiv!
Impactul culorii asupra comportamentul utilizatorilor de internet a fost baza multor cercetari si studii – de la principii psihologice emotionale la sabloane efective de comportament a userilor.
Culoarea principala pentru care am optat a fost verdele, prezent in diferite nuante, deoarece culoare verde este cel mai adesea asociata cu natura, protectia mediului deci implicit grija fata de natura si mediul inconjurator. Din punct de vedere vizual, culoarea verde este mai putin stresanta pentru ochiul uman decat alte culori „astringente” precum: galben, portocaliu sau rosu. Totodata verdele este foarte utilizat si in elementele „call-to-action” ale magazinelor online pentru ca s-a demostrat faptul ca incurajeaza efectuarea cumparaturilor!
Utilizarea ilustratiilor simplificate:
Integrarea ilustratiilor simplificate in cadrul proiectului de fata a avut ca scop „umanizarea” website-ului, schimbarea perceptiei generale, a „altui site de consultanta si legislatie”.
Pe alta parte folosirea unor imagini „eye catching” inlesneste trecerea in partea de continut, parte in care se va interactiona cu principalele servicii oferite de catre compania in cauza. Deasemeni utilizarea imaginilor corespunzatoare accentuaza frumusetea si atractivitatea unui layout, facand ca vizitatorii sa revina.