Scopul final al unui website si-a unei campanii de promovare online aferente il reprezinta clar numarul conversiilor, transformarea unui vizitator intr-un client sau intr-un client recurent
Din teorie prin conversie intelegem urmatoarele: efectuarea unei actiuni pe care am definito a fi prioritara pentru afacerea noastra: cumpararea unui produs, download-ul unui soft, un apel telefonic catre compania noastra, inscrierea unui user ca membru in site etc.
Ce este un landing page?
Landing page-ul il constituie pagina web in care un vizitator ajunge atunci cand acceseaza un link, un banner dintr-o reclama online (Google Ads, Facebook add, affiliate marketing ). Este „acea pagina” care are rolul de-al „convinge” pe user sa intreprinda o actiune urmatoare, actiune care este definitorie pentru business-ul nostru si care are un grad de importanta sporit.
Importanta unui landing page
Statistile ne atrag atentia asupra unei reguli, numita 95-5, adica 95% din numarul conversiilor este generat de circa 5% din numarul total al paginilor existente ale platformei.
O alta greseala frecventa pe care am remarcato, consta in incercarea de-a trata izolat diferite elemente din cadrul landing page-ului propriu zis (elemente grafice, butoane, imagini) si a nu privi landing-page-ul ca un „mecanism tot-unitar”.
Reteta magica a succesului pe care sa o aplicam de fiecare data nu exista, deoarece fiecare nisa din domeniul online are particularitatile sale. Insa pentru a imbunatati performantele unui landing-page trebuie sa ne raportam la de un set de reguli universal valabile oricarei nise:
Tehnici prin care putem sa sporim eficienta unui landing-page:
1. Continutul:
- ca de fiecare data, continutul joace un rol foarte important! Structurati continutul astfel incat sa vina in continuarea mesajului
care i-au adus pe utilizatori catre site-ul dvs.; userii pot considera irelevant un landing page daca nu vor indentifica cu usurinta mesajul care i-a determinat sa acceseze pagina in cauza.
- afisati detalii clare si concise prin care sa informati vizitatorii „despre ce este vorba” – informatii despre produsul/serviciul pe care doriti sa il comercializati;
- combinati elementele de text cu imagini/scurte filmulete sugestive („o imagine face cat 1000 de cuvinte”). Atentie insa sa nu exagerati foarte mult cu aceste elemente deoarece ele pot „dilua” atentia de la elementul principal
2. Elementul Call-to-Action
Butonul care „indeamna la actiune” trebuie sa fie vizibil si usor de identificat; efectuati „testul celor 6 pasi”:
departati-va la 6 pasi distanta de monitorul PC-ului sau al laptopului pe care aveti layout-ul pe care doriti sa il testat; priviti cu atentie, elementul call-to-action trebuie sa fie primul care sa iasa in evidenta.
3. Elementele de siguranta
De cele mai multe ori luarea unei decizii are la baza un factor emotional. Construirea sentimentului de siguranta va imbunatati considerabil nr. conversiilor. Inserati in cadrul langing page-ului elemente ce pot alimenta sentimentul de siguranta al unui user, elemente precum: garantii, posibilitatea returnari produselor, testimoniale ale clientilor multumiti pot schimba lucrurile in bine
Datele de contact rapid, vizibile le incadrez, dupa opinia mea, tot in cadrul elementelor de incredere deoarece contribuie la scaderea factorului „fantomatic” al unui business.
Formula matematica de probabilitate a conversiilor:
In care avem urmatoarele:
C – Conversiile
M – mobilul vizitatorilor (intentia naturala userilor de a accesa linkul catre pagina in cauza )
V – claritatea ofertei
I – F (I-cauzalitatea si F-frictiunea – aceste doua elemente se refera la factorii care distrag atentia utilizatorilor de la mesajul propriu-zis)
A – factorul de anxietate al vizitatorilor – poate fi corectat prin elementele de siguranta
Daca ai nelamuriri sau ai nevoie de ajutor in campaniile tale online te putem ajuta!